torsdag 29. august 2013

Kort med tag og rosett til gutt

I dag hadde jeg lyst å vise dere et kort jeg laget til juninummeret av Ett trykk - et guttekort med ark fra Pions herlige serie Play Time. 


Kortet er brettet som en lomme og jeg har laget en tag man kan dra ut. Som pynt har jeg blant annet brukt deler av mønsterarkene, den supersøte metallcharmbilen og litt sløyfer.


Rosetten lager du slik:
Bruk en strimmel mønsterark hvor du stanser ut en pyntebord langs den ene langsiden. Bredden på strimmelen vil tilsvare størrelsen på rosetten fra midten og ut til sidene. Preg brettelinjer bortover hele langsiden på strimmelen og brett trekkspill. Form rosetten rund ved å lime endene på kortsidene sammen og trykke rosetten mot bordet. Lim den sammen på undersiden med en sirkel papir med godt med lim på. Hold til det tørker:)

Fin torsdagskveld til dere alle!

2 kommentarer:

Tusen takk for at du titter innom - legg gjerne igjen noen ord om du har lyst så jeg ser at du har vært her.